9 octombrie 2010

Despre câinii comunitari

Ştiu, povestea e lungă. Avem milioane de câini pe străzi, nimeni nu ia atitudine, bla şi bla şi bla. O să mă refer strict la orăşelul nost mic şi drag, Deva. Problema e că de doi-trei ani încoace, străzile oraşului sunt pline de patrupede fără adăpost. Au mai fost, ici-colo câteva cazuri de atac, însă nu foarte serioase. Cu toate acestea, într-un oraş ce se vrea european, câinii nu trebuie să mişune la fiecare colţ.

Eeee, şi cum câinii sunt la fiecare pas, administraţia locală s-a bătut cu bordura în piept, cum că în scurt timp totul se va remedia. Pe scurt, vom avea un adăpost pentru câinii vagabonzi, undeva în afara oraşului şi iacă aşa toată lumea va fi fericită. Şi rând pe rând, primarul, viceprimarul, city-managerul(!), al doilea viceprimar s-au întrecut care mai de care în promisiuni cum că, în cel mai scurt timp posibil, câinii nu vor mai umbla cu colaci în coadă la Deva. Fireşte, ca orice cetăţean ce a primit găleţi, umbrele, agende, pixuri şi brichete la alegeri, am mai pus botu' (dacă tot e vorba de căţeluşi) încă o dată. Ba chiar mi-am şi imaginat cum coboară băieţii de la serviciul de ecarisaj, ca în desene, şi prind căţeii cu pricina cu diferite ustensile de ălea funny. Mi-am zis, frăţică să vezi amu' că nu se mai aude nici un lătrat, nu mai calc în răhăţei, nu mai stau cu morcovelu' în fund când trec pe lângă vreo haită, nu mai văd urmă de câine în sensuri giratorii, pe trotuare, în parc şi aşa mai departe. (Trebuie menţionat că I'm not a dog hater, din contră!). Aşa... şi pe când visam eu cu ochii deschişi la a dog free town, realitatea mă loveşte în faţă.

La începutul lunii viitoare (care trebuia să fie sfârşitul lunii trecute) se deschide mult-lăudatul adăpost!!! Uraaaa...no more ham-ham on the streets! O să pot să cânt şi eu fericit, "Bau uau ipi io ipi iei, where my dogz at??
Îmi zic, ludu tată, iacă mă politicenii ăştia se mai şi ţin de cuvânt câteodată. Cu întârziere, dar ce mai contează! Mâţele n-or să mai stea cocoţate pe garduri, babelor nu le va mai fi teamă cu covrigu' în mână!!

Dogshit! Adăpostul ce se va deschide la Sântuhalm (aci la doi paşi de Deva) are doar... 50 de locuri!! Cum 50 de locuri?? Păi şi unde intră câinii?? 50 de patrupede îs numa' de la mine din cartier şi până la piaţă! Vreo 15 îs numa în giratoriile de prin centru! O să facă o selecţie, sub sloganul numa' 50 îs norocase?? Sau cum îşi imaginează ei că o să scape oraşul de câini. Oare câinii o să ajungă acolo prin rotaţie?? Câte trei zile solitary confidement for you ma' dogg... De ce mai fac adăpostul, dacă el va găzdui numai 50 de câini?? Încă o ţeapă, alţi bani investiţi degeaba. Toate acestea în timp ce eu trebuie să stau calm când trec printre burcuşii de la bloc!

Cât despre părerea mea despre ce trebuie făcut cu căţeii de pe străzi, în postul următor.

0 wild thought(s):

Un produs Blogger.