26 octombrie 2010

La ce oră începe şcoala?

De ceva timp mă roade chestia asta. O fi trecut timpul aşa de repede peste mine, încăt să nu mai ştiu la ce oră începe şcoala? Am un început de Alzheimer şi nu ştiu?? De ce spun asta? Păi e simplu. În fiecare dimineaţă în drum spre redacţie nu pot să nu observ faptul că o grămadă de elevi îşi pierd timpul prin oraş deşi la acea oră ar trebui să îşi tocească funduleţul ăla gingaş în băncile din clasă.

Ca să fixăm spaţiul temporal, asta tot din manualele ălea aiurea de la liceu, trebuie să ştiţi că eu ajung la serviciu în intervalul 9.45-10.15 (da, ştiu sunt un norocs:P) şi străbat la pas o bună bucată din orăşelul de la poalele cetăţii. Nu există însă dimineaţă în care să nu mă intersectez cu copcii de liceu ori generală care, bănui eu, merg la şcoală la ora aia. Amu, când eram eu tânăr ficior, eu meream la şcoală de la opt dimineaţă, nicidecum la 10! Aţi putea zice, da mă, dar o fi pauza mare mă că aia îi intervalul ăla orar. Dar eu vă spun că ăştia micii nu-s în pauză. Adică nu ieşi în pauză în plin centrul Devei cu ghiozdanul în spate (de frică să nu-ţi fure playerul, că de caiete şi altecele nu poate fi vorba). Plus că toţi îs pe jumate zombie la ora aia, ceea ce mă duce cu gândul că o mare parte din ei s-au trezit de abia cu 10 minute înainte de a ieşi în stradă. Deci să înţeleg că s-a modificat orarul după cel european şi începem şcoala pe la 10 sau n-avem chef să ne trezim aşa de dimi, ca restul papagalilor din anii trecuţi?

Şi asta e o problemă pe care o întâlnesc tot mai des. Frate, nu le mai place tinerilor să se trezească de dimineaţă. Să dormim până nu ne mai suportă patul, dă-o în măsa de oră de geogra', la ce tre' să ştiu eu că Berna e capitala Elveţiei? Evident, veţi spune că m-am trezit eu pensionarul de serviciu să fac morală, eu care mă duc la muncă în intervalul mai sus aminit. Nu e aşa, dar am constat că dacă am nevoie de ajutor, ia foc casa, vin cămătarii peste mine, între orele 08.00 şi 11.00, n-am la cine să apelez pentru că toată lumea Doarme!! Recunosc că în facultate n-am prea frecventat cursurile de la ora 08.00, dar acolo e cu totul altceva (prietenii ştiu de ce!) şi până la urmă, vorbim de o chestie facultativă, nu de ÎNVĂŢĂMÂNT OBLIGATORIU! Nu vreau să mă dau elev model dar sincer nu cred că, în liceu, am ratat mai mult de 20 de ore dis-de dimineaţă. Plus că, drumul de juma de oră până la şcoală era o reală plăcere. Vorbeam cu Bălă şi cu Efty de ne săreau capacele despre câte-n lună şi în stele.

Ca să închei că mă lungesc, nu înţeleg de unde atâta lene în curul noii generaţii? Ce să mai zică tata, care, săracul, s-a trezit 37 de ani la rând, în fiecare zi, la ora 06.00 pentru a pune pe masă ce-i mai bun pentru Claudel? Ce să mai zică acei elevi de la ţară care se trezesc cu noaptea-n cap ca să ajungă la şcoală, poate or scăpa şi ei de muncile de-acasă...

2 wild thought(s):

Laura Teodora spunea...

Si-aici observ acelasi lucru, mai Ludu. Parca e toata ziua data peste cap. Nu doar ca vad copii umbland liberi pe la 10, dar ii vad si la 12 si la 14 si seara, la 23. Orarul meu biologic, sa-i zic asa, depindea foarte mult de intervalele astea delimitate clar. Scoala. Masa. Joaca. Teme. (Cateodata, astea doua erau inversate!) Baie. Somn. Acum, daca e sa ne ghidam, noi, aia mai maturi (hehe) dupa elevi, am rataci abramburiti toata ziua.

iulineaţa spunea...

o singura data am patit+o si eu... apropo de geogra. in fiecare ora profu` asculta din lectia de zi si din urma si ... intr-o zi punea intrebari prin banci, cine nu stia sa raspunda trecea la harta. eram bata ziua aia... nu stiam o iota, si ma ridica, ma intreaba : stii sa-mi zici 6 orase din polonia? atata stiam: gdansk, gdinia, scecin, lublin, poznan, varsovia... si am scapat. faceam cu d-nul Bereteu geogra universala, motiv pentru care, un an cat a fost bolnava sotia lui, fosta mea dira, am stiut si stiu si acum toate capitalele lumii la aproximativ

Un produs Blogger.